|
| Церковь и государство | |
| |
| | |
duduk@
|
Зарегистрирован: 23.09.2005 |
Сообщения: 73 |
|
|
Добавлено: Пт Сен 30, 2005 13:06 |
|
|
|
думаю, в современном мире есть некоторые проблемы с влиянием Церкви на решение общественно значимых задач и оцениванием действий властей. во-первых, потому, что Церковь отделена от государства, во-вторых, потому что все государства поликонфессиональны и в настоящее время принцип "кто у власти, того и религия" уже невозможен. Тем не менее, в той же дипломатии полно приемов взаимодействия. ведь фи свое выразить можно в такой форме, что особо не подкопаешься. активно же в политику влазить церкви не пристало. но выражать свое мнение по тому или иному поводу цвь все-таки должна. кому ж еще печаловаться перед властью, как не церкви-то? |
_________________ ищу себя... |
|
|
|
|
| |
| | |
| |
| | |
kamilawka
Православный |
Зарегистрирован: 06.07.2005 |
Сообщения: 234 |
|
|
Добавлено: Пн Окт 03, 2005 10:29 |
|
|
|
А как это осуществить в реале - давать всему оценку, но не превращаться в госинститут?
Ведь фактически православие рассматривается сейчас как верующими, так и неверующими как составная часть гражданского общества. Процент воцерковленных мизерный, но внешняя сторона религии представлена на различных уровнях, в том числе и на официальном. Эта показная религиозность ведет к тому, что из религии рано или поздно сделают официальную идеалогию, обслуживающую власть, и Церкви, во многом по собственной вине, так и не удастся воспользоваться открывшейся перед ней перспективой свободы. |
|
| |
| | |
kamilawka
Православный |
Зарегистрирован: 06.07.2005 |
Сообщения: 234 |
|
|
Добавлено: Вт Окт 04, 2005 17:26 |
|
|
|
Цитата: | Русская православная Церковь совместно с частным бизнесом начала большую стройку. Пробным шаром в использовании церковной земли под строительство объектов недвижимости с торгашеским уклоном явилось возведение бизнес-центра "На Спартаковской". Согласно контракту, 30% его площадей должно было отойти правительству Москвы, 70% - инвестору. Но затем в контракт был включен еще и Богоявленский патриарший собор, и власти города передали ему свою долю. Теперь же будут созданы сразу десять подобных центров под "крышей" РПЦ.
Новую структуру для возведения торговых центров на церковной земле в Москве создавать не потребовалось. Одним из участников строительства со стороны Церкви стало художественно-промышленное предприятие "Софрино", возглавляемое Евгением Пархаевым.
Планы Церкви построить торговые центры при храмах вызвали у экспертов растерянность. Одни говорят, что наличие земель в собственности РПЦ позволяет ей зарабатывать деньги для осуществления благотворительных программ и восстановления монастырей. Другие возражают, что это будут не магазины "шаговой доступности", то есть небольшие магазинчики, которые находятся внутри жилых кварталов и которые торгуют всем необходимым, в чистом виде большие торговые центры, которые Церкви строить запрещено, потому что там присутствует развлекательный элемент.
|
http://newsru.com/russia/19sep2005/rpc.html |
|
| |
| | |
Pierre de Convalia
Католик |
Зарегистрирован: 29.08.2005 |
Сообщения: 20 |
Откуда: Кракаў |
|
Добавлено: Ср Окт 05, 2005 16:43 |
|
|
|
*бачанае каталіцкім вокам*
Польскі дамініканец Мацей Земба прапануе такую пастаноўку справы: калі ўвесь соцыюм мае такую структуру:
1. палітычныя рашэньні
2. праўная сыстэма
3. ----- грамадзкі кансэнсус ------
2'. маральныя перакананьні
1'. прэфілязофія
то Царква павінна застацца ў "ніжняй" сфэры, якую Земба назваў "мэта-палітычнай". Царква павінна ўплываць на "прэфілязофію" грамадзтва, гзн. на мэнтальнасьць, сьветапогляды, культуру, а таксама выхоўваць "маральныя перакананьні", гзн. пэўны этас, які можа стацца фундамантам сумеснага жыцьця. Прэфілязофія і маральныя перакананьні ўплываюць на "грамадзкі кансэнсус", які ў дэмакратычных дзяржавах абумоўлівае кшталт "праўнай сыстэмы" і, церазь яе, уплывае на "палітычныя рашэньні".
Я не лічу, што гэта - дасканалая мадэль суіснаваньня Царквы і дзяржавы, але, па-мойму, гэтая мадэль сапраўды вартая ўвагі, можа быць прынамсі пунктам выхаду далейшых пошукаў.
Варта заўважыць, што, калі прымем гэту мадэль, то Царква пападае ў парадаксальнае становішча ў аўтарытарных дзяржавах. Аўтарытарызм, характарызуючыся тым, што сыстэматычна парушае фундамэнтальныя грамадзянскія правы чалавека, зьнішчае тым самым "маральную базу" (2') грамадзтва. Калі Царква паклікана ахоўваць гэту базу, мусіць, хоцькі-няхоцькі, ўвайсьці ў канфлікт з галоўным правапарушальнікам (у этычным сэнсе гэтага слова) - дзяржавай. Гэта сытуацыя, калі Царква мусіць выбраць - альбо вернасьць чалавеку, альбо вернасьць дзяржаве...
Іншая праблема, што палітыка - як кажа Бёкенфёрдэ - сфэра "патэнцыйна ўсёабдымная". Славутае "быцьцё па-за палітыкай" можа нярэдка стацца par excellence палітычным (наўмысным ці ненаўмысным) актам. Так было, напр., у выпадку ўручэньня Праваслаўнаю Царквой ордэру Паўлічэнку, які падазраецца міжнароднай супольнасьцю ў тым, што спрычыніўся да зьнікненьня апазыцыйных палітыкаў. Прадстаўнік ПЦ скамэнтаваў гэта так, што, маўляў, Царква па-за палітыкай, не заўважачы, што сытуацыя з Паўлічэнкам - гэта больш маральная праблема, чым палітычная. Ігнараваньне маральнага кампанэнту справы з Паўлічэнкам азначае, што Царква так ці інакш сталася часткай пэўнае палітыкі. |
_________________ Amor odit inertes! |
|
|
|
|
| |
| | |
| |
| | |
| |
| | |
Pierre de Convalia
Католик |
Зарегистрирован: 29.08.2005 |
Сообщения: 20 |
Откуда: Кракаў |
|
Добавлено: Пт Окт 07, 2005 14:01 |
|
|
|
Angelin Daniel писал(а): | Надо просто перейти к прямому Богоправлению в государстве - к теократии. |
Ці не баіцеся вы, што тады пачнецца татальная маніпуляцыя Божым імем. Тады амаральныя палітыкі (якія заўсёды знойдуцца) пачнуць распраўляцца з апанэнтамі не ў "імя народу", а ў "імя Бога". Так было ў Сярэднявеччы і на Захадзе, і на Ўсходзе...
Angelin Daniel писал(а): | Зачем всякие там демократические процедуры. Христа распяли с помощью референдума самым демократичным образом, да и Сократ стал жертвой демократии. |
Сакрат стаў ахвярай не дэмакратыі, а якраз адсутнасьці дэмакратыі. Усё пачалося з таго, што Сакрат запатрабаваў ад Кансіліюма, каб павінных у непахаваньні атэнскіх жаўнераў судзілі дэмакратычна, гзн. каб кожны з абвінавачваных суджаны быў асобна, каб гэта быў нармальны судовы працэс і каб асуджаныя мелі права абароны. Сам жа Кансіліюм хацеў папросту без усякай цырымоніі усіх казьніць без суду і сьледзтва. Другая прычына сьмерці Сакрата - гэта тое, што шмат каму не падабалася, што ён выхоўваў у маладых людзей крытычны падыход да аўтарытэтаў, у тым ліку і да палітыкаў.
Так што не паддавайцеся прапагандзе, што Сакрат - быццам бы ахвяра дэмакратыі. Ён - ахвяра папулістычна-аўтарытарных сілаў.
Што тычыцца Хрыста, то тут увогуле страшэннае непаразуменьне называць Яго судовы працэс "дэмакратычным". Гэта быў у многім "ахлакратычны" працэс, а ахлакратыя і дэакратыя - розныя рэчы. Да таго ж, ці не заўважылі вы, што сваю ролю сыгралі там і "тэакратычныя" аргумэнты, прадстаўленыя фарызэямі і кніжнікамі; менавіта ж яны баранілі сваю ідэю "Civitas Dei", асуджаючы Хрыста на сьмерць (а потым перасьледуючы апосталаў).
Angelin Daniel писал(а): | . Вот католики нам подают пример - есть у них государство Ватикан, оно управляется самим Господом Иисусом Христом, через заместителя, викария Христа на земле, папу Римского. |
Можа, у маіх вуснах гэта нетыпова будзе гучаць, але ня думаю, што гэта найлепшы прыклад. Правільна, сярод "вікарыяў Хрыста" можам знайсьці Яна Паўла ІІ або, скажам, Рыгора Вялікага (сьвятых людзей), але "вікарыямі Хрыста" былі і Клімэнс V, Аляксандар VI, і Юлій ІІ, і Лявон Х - марныя людзі... На жаль... Нярэдка "вікарыі Хрыста" былі нявартымі нават званьня "хрысьціяніна", а ня тое, што намесьніка Хрыста.
Цэнтралізацыя ў Каталіцкай царкве - гэта прадукт пэўнае гісторыі, якую нельга ўспрымаць як волю Бога самога. Думаю, што ідэя "саборнасьці" выпрацаваная праваслаўнымі мысьлярамі больш адпавядае хрысьціянскаму і першаапостальскаму духу. Дарэчы, заходнія багасловы таксама нешта падобнае выпрацавалі - ідэю "калегіяльнасьці" і ўспрыманьне Царквы як "супольнасьці".
Angelin Daniel писал(а): | Ветхий Завет говорит о том же, рассматривая монархию, как не Божье дело. |
"как не Божье дело" - ня ведаю, і гэта абмылка, ці не, але вы тут правільна зацемілі, што Стары Запавет не фаварызаваў манархію. Згадаць хаця б канфлікт прарока Самуэля з "манархістамі". Ну, а пазьней адзін з прарокаў, Осія, здаецца, шмат непрыемных словаў сказаў пра манархію. |
Последний раз редактировалось: Pierre de Convalia (Пт Окт 07, 2005 14:04), всего редактировалось 1 раз _________________ Amor odit inertes! |
|
|
|
|
| |
| | |
пресвитер Александр
Православный |
Зарегистрирован: 18.05.2005 |
Сообщения: 494 |
|
|
Добавлено: Пт Окт 07, 2005 14:02 |
|
|
|
Angelin Daniel писал(а): | Вот католики нам подают пример - есть у них государство Ватикан, оно управляется самим Господом Иисусом Христом, через заместителя, викария Христа на земле, папу Римского. |
Ах вот оно где, Царство Божие, которое не от мира сего. А швейцарские гвардейцы это вроде ангелов, то есть их заместителей?? |
_________________ Если кто вам скажет: вот, здесь Христос, или: вот, там, - не верьте.
(Мар.13:21) |
|
|
|
|
| |
| | |
| |
| | |
Angelin Daniel
Православный |
Зарегистрирован: 12.08.2005 |
Сообщения: 154 |
|
|
Добавлено: Сб Окт 08, 2005 11:20 |
|
|
|
Вот тут в комиссию по канонизации подали местночтимого (в Истринском р-не Подмосковья) святого патриарха Никона. Как раз за попытку установить на Руси теократию. Такшта уже есть даже святые почтимученики за эту идею. Правда председатель комиссии митр.Ювеналий, категорически отверг эту мысль, поскольку является старообрядцем по крещению и курирует единоверческое направление (т.е. рукополагает единоверческих священников в старом обряде). Вобщем считает, что мира в Церкви правление патр.Никона не добавило. Но есть авторитетные исследования и много популярных книг, которые говорят о невозможности симфоничных отношений монархии с Церковью (дело Никона, архиерейские процессы Анны Иоановны, секуляризация церковных владений Екатерины, реформа церковного устройства ПетраI и т.д.). Эти исследования доказывают, что только теократия и является единственно возможным вариантом взаимоотношений государства и Церкви, потому что таких взаимоотношений при этом варианте нет. И, конечно, попытка патр.Никона рассматривается этими исследователями, как счастливый, но несостоявшийся шанс для России (Православие, Теократия, Церковность). |
|
| |
| | |
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Часовой пояс: GMT + 4
Страница 1 из 2
Добавить в Избранное
|
|
|
| |