Портал ЦАРКВА Просматриваемые темы Регистрация Поиск FAQ Пользователи Группы Избранное Вход  
Ответить на тему Об исихазме
Об исихазме
пресвитер Александр


Православный
Зарегистрирован: 18.05.2005
Сообщения: 494
Ответить с цитатой
Не в мировозренческом, а в практическом смысле "умного делания". Исихасты используют особые приемы дыхания, позы и прочее. Что весьма напоминает внешне восточные системы дыхательно-медитативных упражнений. Например, в буддизме и суфизме.
Что общего, и чем отличаются эти практики? Например, исихасты достигают "безмолвия", тогда как буддисты "пустоты". Вообще имеет ли все это какие-то общие исторические корни. Ведь, в сущности, все это развилось на Востоке и могло как-то влиять друг на друга.
Интересна и внешняя схожесть творения Иисусовой молитвы исихастами и католической практики моления на четках. Здесь-то я вижу разницу ясно. Но, может быть, у меня искаженное представление.
Напишите, может кто-то имел опыт того или другого.

_________________
Если кто вам скажет: вот, здесь Христос, или: вот, там, - не верьте.
(Мар.13:21)
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя Отправить личное сообщение
Гость


Ответить с цитатой
Опытного знания осталось мало. Настоящий исихаст здесь никогда не объявится. Нашему времени остались книги и скорби.
burbalka


Православный
Зарегистрирован: 19.05.2005
Сообщения: 1522
Откуда: Менск-Мінск
Ответить с цитатой
цікавая штука... "кнігі і скорбі" па ісіхазьме ніяк не прывядуць да досьведу. калі б людзі паменш у інэце сядзелі, то быў бы час і ісіхазмам заняцца Smile

_________________
Кожнае слова можа быць выкарыстаным супраць цябе
_____________
За кожнае слова трэба адказваць
________
Не ў слове, а ў сіле!
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя burbalkaОтправить личное сообщениеПосетить сайт автораICQ Number
пресвитер Александр


Православный
Зарегистрирован: 18.05.2005
Сообщения: 494
Ответить с цитатой
Anonymous писал(а):
Опытного знания осталось мало. Настоящий исихаст здесь никогда не объявится. Нашему времени остались книги и скорби.


Да это понятно. Но мало ли.. может кто интересуется. Если не исихазмом, то об исихазме. Мы ж так чаще всего во всем. В основном не христианство, а о христианстве Smile

_________________
Если кто вам скажет: вот, здесь Христос, или: вот, там, - не верьте.
(Мар.13:21)
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя Отправить личное сообщение
Гость


Ответить с цитатой
2Бурбалка

Ну вы даете.

1. Исихастом в полном смысле слова может быть только МОНАХ.

2. Пока вам дадут в монастыре такое ответственное послушание ( в зависимости от строгости устава и игумена) вам придется 1-4 года быть в послушниках, 5-10 лет - общежии (форма монастырского жительства) после пострижения. И только потом, может быть, вы станете настоящим исихастом еще через пяток лет.

Исихазм - очень серьезное делание, многие погубили свои души, приступив к нему с гордостью или легкомыслием.

Если кто еще не знает в чем отличительная черта исихаста от монаха обычного: он МОЛЧИТ. Как вы себе представляете исихазм в миру?

Кстати Святитель Игнатий Брянчанинов утверждал, что с оскудением опытного знания монах должен все советы духовника соотносить с писаниями отцов.
burbalka


Православный
Зарегистрирован: 19.05.2005
Сообщения: 1522
Откуда: Менск-Мінск
Ответить с цитатой
1. што такое "ісіхаст у поўным смысле этава слова"? я сур'ёзна пытаюся.
2. ды ўсякае бывала. па-рознаму ісіхастамі станавіліся.

але вы маеце рацыю ў тым, што да ўсялякай справы нельга падыходзіць з пыхай і легкадумствам. гэта трапна заўважана.

_________________
Кожнае слова можа быць выкарыстаным супраць цябе
_____________
За кожнае слова трэба адказваць
________
Не ў слове, а ў сіле!
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя burbalkaОтправить личное сообщениеПосетить сайт автораICQ Number
пресвитер Александр


Православный
Зарегистрирован: 18.05.2005
Сообщения: 494
Ответить с цитатой
Ну вот. Сам же наш Гость сказал, что есть что и кому сказать на эту тему. Может продолжите? Будем рады.

_________________
Если кто вам скажет: вот, здесь Христос, или: вот, там, - не верьте.
(Мар.13:21)
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя Отправить личное сообщение
kamilawka


Православный
Зарегистрирован: 06.07.2005
Сообщения: 234
Ответить с цитатой
Что-то я здесь запуталась: кто может быть исихастом, кто не может...

Может тот, кто молчит - но молчать можно от того, что сказать нечего, и от того, что уста умной молитвой заняты. И молчать вроде не уста должны только, а сердце...

Так почему исихастом не могу быть, например, я, и в миру? Мот я говорю-говорю, а сердце мое молчит. Вот Страннику сердечная молитва была дана через 3 недели, а он и не монах вовсе был. Почему все так уверены, что мне Бог не даст этого дара через 3 недели? Все так хорошо уже знают как действует Его благодать? Почему надо пахать 4 года в послушниках, 5 еще где-то? Ведь это Его ДАР. И дается он ДАРОМ...
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя kamilawkaОтправить личное сообщениеICQ Number
burbalka


Православный
Зарегистрирован: 19.05.2005
Сообщения: 1522
Откуда: Менск-Мінск
Ответить с цитатой
і дар бывае розным. прысутнасьць Божая ня толькі ў нятварным сьвятле.

_________________
Кожнае слова можа быць выкарыстаным супраць цябе
_____________
За кожнае слова трэба адказваць
________
Не ў слове, а ў сіле!
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя burbalkaОтправить личное сообщениеПосетить сайт автораICQ Number
Александр -20


Зарегистрирован: 22.07.2005
Сообщения: 103
Ответить с цитатой
2Камилавка

А как же такая ерунда как смирение? Да и промысел, к счастью, посылает нам не то, чего нам хочется, а то, что душе полезно.
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя Отправить личное сообщение
kamilawka


Православный
Зарегистрирован: 06.07.2005
Сообщения: 234
Ответить с цитатой
2Александр-20

Вот и я о том же - все все знают: и о смирении, и о том, что промысел посылает, и том, что душе полезно. Особенно чужой. А я вот верю, что Господь мне все может дать. Мне, несмиренной, недостойной и т.д. Ведь настоящий ДАР - когда по любви, а не от размышления, полезно или неполезно. А Вы отправляйтесь батрачить... Как будто что-то зависит от того, где это будет и какой тяжести послушание.
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя kamilawkaОтправить личное сообщениеICQ Number
Michalina


Протестант
Зарегистрирован: 17.06.2007
Сообщения: 7
Ответить с цитатой
Чытала пра ісіхазм у кнізе па царкоўнай гісторыі. Тады мне падалося, што гэта вучэньне аб магчымасьці блізкіх адносін з Богам, перажываньне прысутнасьці Сьвятога Духа, карацей, глыбокая малітва. Ці гэта я не так зразумела?
Ногул, што для праваслаўных блізкія адносіны з Бога? Ці ёсьць такое паняцьце для звычайных вернікаў? Smile
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя MichalinaОтправить личное сообщение
burbalka


Православный
Зарегистрирован: 19.05.2005
Сообщения: 1522
Откуда: Менск-Мінск
Ответить с цитатой
Шаноўная Міхаліна,
Вы закранаеце досыць цяжкія пытанні, на якія тым больш цяжка адказаць у "пратэстанцкіх" катэгорыях. Але паспрабую патлумачыць так, каб Вам стала больш-менш зразумела.

1. Перш за ўсё, праваслаўныя хрысціяне перажываюць блізкасць Бога ў Таінствах Царкоўных, галоўным і кульмінацыйным з якіх з'яўляецца Святая Літургія. І тут гаворка ідзе не толькі пра "прысутнасць" Святога Духа, але таксама і пра прысутнасць усёй Святой Троійцы - і Хрыста (мы вызнаем "Хрыстос сярод нас" - "І ёсць і будзе"), і Бога Айца, да Якога мы ўсклікаем як да свайго "Айца". Любое іншае Таінства, сярод якіх я адзначу найперш Воднае Хрышчэнне і Хрышчэнне Духам Святым, таксама гаворыць пра і дае перажыванне гэтай прысутнасці. І гэта, хутчэй, не эмацыйнае перажыванне, а перажыванне духоўнае. Думаю, пратэстантам найцяжэй зразумець вось гэты ЦАРКОЎНЫ досвед, у іх больш індывідуалізаваная духоўнасць, АСАБІСТЫЯ стасункі з Богам.

2. Ісіхазм, на першы погляд, і з'яўляецца такім АСАБІСТЫМ актам, хаця ён і ўкарэнены, як і ўсякая аскетыка, у досвед Царквы. Тое, што таксама часта застаецца па-за ўвагай пратэстантаў, гэта разуменне энергіі Божай, у прыватнасці нястворанага святла, энэргіі як руху існасці, як дзеяння Бога ў чалавеку, галоўнай мэтай якога з'яўляецца змяненне прыроды чалавека, ягонае "абожанне", станаўленне Богам. Ў гэтым краевугольны камень усёй праваслаўнай аскетыкі. Для пратэстанта гэта падасца занадта цяжкім Smile Навошта, скажа звычайны пратэстант, выдумляць усе гэтыя энергіі і г.д., калі можна проста маліцца і мець стасункі з Богам. Цяжка і мне зараз спрачацца з уяўным пратэстантам Smile

3. Для праваслаўных вернікаў няма паняцца "блізкія стасункі з Богам". Стасункі альбо ёсць, альбо няма. Хаця пад уплывам пратэстантызму такое паняцце пачало з'яўляцца. Я ж неяк ім не карыстаюся. Раскажыце, што гэтае паняцце значыць для вас, можа, тады больш прадметна пагаворым.

_________________
Кожнае слова можа быць выкарыстаным супраць цябе
_____________
За кожнае слова трэба адказваць
________
Не ў слове, а ў сіле!
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя burbalkaОтправить личное сообщениеПосетить сайт автораICQ Number
Michalina


Протестант
Зарегистрирован: 17.06.2007
Сообщения: 7
Ответить с цитатой
Дзякую за обстоятельный адказ Smile. Не зьбіралася спрачацца на гэтую тэму, проста зацікавала сама зьява ісіхазма, вось і вырашыла ўдакладніць.

Паняцьце блізкіх стасункаў з Богам для мяне ні якім чынам не зьяўяецца эмацыйным пержываньнем. Гэта духоўнае перажываньне Божай прысутнасьці ў малітве. Гэтаму трэба вучыцца і гэтаму трэба вучыць. Цяжка сфармуляваць, каб гаварыць катэгорымі агульнабіблійнымі (ці ёсьць такія?Question ), але я паспрабую.

Ісіхазм кажа аб цішыне, калі я станаўлюся на малітву мне таксама патрэбен нейкій час, каб супакоіць свой розум (думкі) і сэрца (эмоцыі) - гэта пошук Бога, упакорваньня сябе перад Ім. Мне патрэбна, каб маё "Я" змоўкла (вось чаму я, магчыма памылкова, параўнала сваю малітву з практыкай ісіхазма). Пасьля гэтага ты пачынаеш пержываць Бога (зноўку гэта тэрміналёгія), проста прысутнасьць Сьвятога Духа (магчыма гэта і Божая энергія) становіцца явнай. Ты пачынаеш сябе, твае абставіны, Божае Слова ўспрымаць зь Ягонага пункту гледжаньня. Тое, што раней не магла прыняць (упакорыцца перад нейкай ісьцінай Слова Божага, дараваць крыўду, нейкае цярпенье і г.д.) прымаецца сьвядома і радасна. Яшчэ ў такой малітве я магу атрымаць адказы на пытаньні, атрымаць суцяшэньне, перажыць Божую любоў...

У такія моманты Бог мяняе маё сэрца (зноўку тэрміналёгія, ня ведаю як гэта ў праваслаўных). І яшчэ чаму я параўнала з ісіхазмам глыбокую малітву, таму што без такой малітвы вельмі цяжка (ці магчыма? мне бы было немагчыма) зьмяняцца ў вобраз Хрыста, станавіцца падобнай Яму. Я маю на ўвазе і плады Духа, і разуменьне свайго пакліканьня, і звычайнае жыцьцё... І тады ж я больш спазнаю Яго. Наогул існасьць і мэта такіх стасункаў - спазнаньне Бога і асабістая перамена сэрца.

Наконт індывідуалізма пратэстантаў згодна з вамі, аднак гэта ня значыць, што дастаткова так маліцца і ўсё. Лучнасьць вернікаў, Царква, Прычасьце - фундамант асабістых стасункаў з Богам.
Посмотреть профильНайти все сообщения пользователя MichalinaОтправить личное сообщение
Об исихазме
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
Часовой пояс: GMT + 4  
Страница 1 из 1  


Добавить в Избранное
  
  
 Ответить на тему  
Вход:          Автоматически входить при каждом посещении   
Content © Хрысьціянскі форум ЦАРКВА

Каталог TUT.BY Rating All.BY