|
| | |
Pierre de Convalia
Католик |
Зарегистрирован: 29.08.2005 |
Сообщения: 20 |
Откуда: Кракаў |
|
Добавлено: Пт Сен 02, 2005 18:27 |
|
|
|
Фама, Хрыстос, пакутнікі?
Ну, Фама - скептык-эмпірык, запатрабаваў унавочненьня дзіва, пра якое распавядалі іншыя апосталы. атрымаў унавочненьне. Анічога нэўратычнага ў яго паводзінах. Хрыстос шмат пакутаваў, але ў Яго ня бачым ані каліва якогась фанатызму ці чагосьці, што б сьведчыла пра нездаровыя памкненьні. З пакутнікамі... іх многа, бывалі (напр. у Афрыцы) і такія, каторыя наўмысна правакавалі ганіцеляў, каб іх замардавалі і каб пасьля сьмерці паўстаў культ гэтага пакутніка. Але ў большасьці выпадкаў, пакутнікі - гэта цьвярозыя, якія надзвычай цьявяроза ацэньваюць сытуацыю ігд... Гіпатэза хваробы ў дачыненьні да Хрыста, Фамы ці большасьці пакутнікаў больш праблематычная, чымся гіпатэза здаровай рэлігійнасьці.
А вось іншыя прыклады (факты): студэнт хіміі Ф. мае рэлігійны нэўроз на пункце граху. Яму падаецца, напрыклад, што любы ягоны спагляд на жанчыну ёсьць страшэнным грахом. Гэта адчуваньне разьвівалася настолькі, што з цягам часу яму пачало здавацца, што спаглядаючы на жанчыну, тым самым апладняе яе. А гэта зьвязана са страшэннымі мукамі сумленьня. Аднойчы забыўся ў тралейбусе зачыніць вакно. Пазьней пачаў бегаць па ўсім горадзе, шукаць гэты тралейбус, каб зачыніць, ну, бо а раптам хтось прастцдзіцца!!! І ўсё гэта на глебе спэцыфічнай рэлігійнасьці.
Іншы прыклад: даволі часта прыходзіцца назіраць у касьцеле жанчыну, якая поўзае па касьцеле на каленях І гэта было б яшчэ добра, каб толькі ўперад, але яна таксама і "заднюю" дае . Іншая спадарыня называе сябе "Царыцай сьвету", ходзіць і бласлаўляе ўсіх .
У сярэднявеччы і на Захадзе, і на Ўсходзе вядомы масавыя псыхозы на пункце зноў жа хворай рэлігійнасьці (напр. самабічаваньне на Захадзе ці "самоизжигательство" ў Расеі).
Але ж не кажы, Бурбалка, што мы лічым усё гэта паталягічна рэлігійнасьцю толькі таму, што псыхолягі накінулі нам пэўны эталён нармальнасьці! Усё ж ёсьць сытуацыі, кал мы можам агадзіцца наконт аб'ектыўнай паталягічнасьці тых ці іншых паводзінаў. І тут выясьняльны патнцыял фрайдызму і псыхааналізу ўвогуле якраз дарэчы.
Згодны з тым, што ёсьць і сытуацыі "памежныя", калі нялёгка сказаць, нармальна, ці ненармальна (напр. прарок Езэкія, каторы голы прайшоўся па горадзе, каб абазначыць лёс Ерузалема або "юродзівыя" ў Расеі). Але гэта ня значыць, што няма свободнай ад культурна-гістарычных абумоўленьняў катэгорыі "нармальнасьці"!
p.s. Пашпарт знайшоўся? |
_________________ Amor odit inertes! |
|
|
|
|
| |
| | |
burbalka
Православный |
Зарегистрирован: 19.05.2005 |
Сообщения: 1522 |
Откуда: Менск-Мінск |
|
Добавлено: Сб Сен 03, 2005 11:48 |
|
|
|
пра студэнтка з форткай уразілася. сьвяты чалавек! нічога сьмешнага ў ягоных паводзінах ня бачу. чым не прыклад з жыція?
пра пакутнікаў - пакутніца акуліна. калі я першы раз змардавалі, але яна ўваскрэсла за сьценамі горада - акуліна вярнулася ў горад і сьлёзна маліла Ўладара, каб ён не забіраў у яе пакутніцкага вянца!
я ня ведаю, можа для каталіцтва "юродзства" не зьяўляецца характэрным для сьвятых, але праваслаўныя без юродзтва нікуды. магу параіць кнігу К.Уэра "Унутранае Царства"
яшчэ згадаю і такі выпадак - "13 А иные, насмехаясь, говорили: они напились сладкого вина.
14 Петр же, став с одиннадцатью, возвысил голос свой и возгласил им: мужи Иудейские, и все живущие в Иерусалиме! сие да будет вам известно, и внимайте словам моим:
15 они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня;"
(Деян.2:13-15)
прашу прабачэньня лянота перакладаць. |
_________________ Кожнае слова можа быць выкарыстаным супраць цябе
_____________
За кожнае слова трэба адказваць
________
Не ў слове, а ў сіле! |
|
|
|
|
| |
| | |
| |
| | |
burbalka
Православный |
Зарегистрирован: 19.05.2005 |
Сообщения: 1522 |
Откуда: Менск-Мінск |
|
Добавлено: Сб Сен 03, 2005 14:19 |
|
|
|
я ня ведаю, хто нармальны ў грамадзякім разуменьні можа, таму што мяне лічаць "ненармальнай".
што я магу сказць пра норму? хрысьціянская норма - гэта калі чалавек жыве ў поўным міры з Богам і з братамі і сёстрамі. Норма - гэта той стан, у якім чалавек быў створаны Богам. Але ГРЭХ парушыў гэтую норму. Дзе мы зноў станем нармальнымі? правільна, семя нармальнасьці (унутранае Царства) ужо ёсьць у нас. і яно будзе расьці ўсё больш і больш, пакуль мы ня станем унутры Царства. Вяртаньне нормы адбываецца і ў хрышчэньні, а дасканаласьці набывае пасьля ўваскрасеньня, калі ўжо паміж намі і Богам ня будзе перашкодаў. вось што я разумею пад нормай.
на каленях поўзаюць? па ўсім горадзе бегаюць, каб фортку закрыць? лупцуюць сябе? займаюцца аскетычнымі практыкаваньнямі? галоўнае ж ня гэта. Гэта толькі сродкі. Калі гэтыя сродкі вядуць да збаўленьня - АЛІЛУЯ! калі не - то трэба памагчы чалавеку. не, ня сродкі памяняць. А ПРА БОГА ЎСПОМНІЦЬ, пра Ягоную волю, пра Ягонае слова, пра любоў Ягоную. Не для самазаспакаеньня, не. Можа, для яшчэ большага "зьезду з глуздаў".
можна і ў цёплым фатэлі з цыгарэтай у зубах пад "гукі Амазоскіх лясоў" і з тайскай масажыстай за сьпінай збаўляцца. Я не спрачаюся. |
_________________ Кожнае слова можа быць выкарыстаным супраць цябе
_____________
За кожнае слова трэба адказваць
________
Не ў слове, а ў сіле! |
|
|
|
|
| |
| | |
| |
| | |
| |
| | |
Cathleen
Православный |
Зарегистрирован: 30.06.2005 |
Сообщения: 69 |
Откуда: Минск |
|
Добавлено: Вт Сен 06, 2005 0:29 |
|
|
|
burbalka писал(а): | калі ужо на тое пайшло я магу прыдумаць навуку, якая называецца, ну, напрыклад, "гульняведаньне" ці яшчэ што-небудзь. |
Не, Наталька, тут ты спазнілася - тэорыю гульняў я яшчэ на чацвёртым курсе вывучала Карысная галіна, дарэчы. Цесна звязаная з тэорыяй імавернасьцяў і матстатыстыкай.
Што датычыцца псіхалогіі, мне здаецца, у яе мэта не надта сумяшчальная з хрысьціянствам. Як я разумею, мэта псіхалёгіі - гэта задаволены сабой і навакольным сьветам чалавек. А хрысьціянства звычайна камфорту не забяспечвае. |
_________________ Калі Бог не збудуе дома, дарма будаўнік працуе,
Калі Бог не пільнуе горад, дарма ня спіць вартаўнік. |
|
|
|
|
| |
| | |
Александр -20
|
Зарегистрирован: 22.07.2005 |
Сообщения: 103 |
|
|
Добавлено: Вт Сен 06, 2005 23:48 |
|
|
|
В психологии столько вего намутили... Некоторые псевдонаучные построения от психологии сами вполне могут претендовать на звание своеобразной религиозной системы... |
|
| |
| | |
| |
| | |
| |
| | |
burbalka
Православный |
Зарегистрирован: 19.05.2005 |
Сообщения: 1522 |
Откуда: Менск-Мінск |
|
Добавлено: Вс Окт 23, 2005 0:20 |
|
|
|
http://www.livejournal.com/users/hgr/989039.html?#cutid1
новы погляд тут:
Цитата: | "православная психология", или как всё запущено
это, впрочем, не выходя за пределы отведенной ей резервации: священник Андрей Лоргус, декан ф-та психологии Православного ун-та Иоанна Богослова (т.е. Экономцева, а вовсе не Иоанна Богослова):
http://fapsyrou.ru/chelovek_obraz_bozhiy.html (здесь про Евагрия, "аскета V века", а также ссылки на Оригена в таком виде, что о.Лоргус едва ли понимает, что значат списанные им сокращения источников; любопытно было бы у него спросить).
вот цитата:
Понятие образа Божия в человеке отражает иной, нежели естественнонаучный, взгляд на человека. Этот подход, который конечно основан на библейско-христианском учении о человеке, предполагает иную методологию и иную парадигму психологической науки. Но именно науки. Христианская психология основывается не только на явления психической жизни, на описании и изучении психических феноменов, но и на Откровении, на богооткровенном знании о человеке.
"наука", которая основывается на "богооткровенном знании", -- это не так ново, как кажется. уже было у Штайнера, да и у Флоренского. вай, собственно, нот?
а вот дискуссия: http://fapsyrou.ru/z13_psihoterapiya.html
будет смешно почитать патрологам. (и взять на заметку: как слово Хоружего отзывается в неподготовленной психике психотерапевтических масс).
а вот единственный здравый человек в той дискуссии -- некий В.И. Слободчиков. он им пытался деликатно объяснить, что они применяют свою веру точно так же, как другие бы в бубен постучали. (в том и другом случае какой-то психотерапевтический эффект достижим).
а вот, по-моему, довольно серьезная статья: несмотря на ссылку на Меня, ни разу не православненькая: http://fapsyrou.ru/z8_ist_psiholog.html#18
а вот это что-то из области теории "православной психотерапии":Д.В. Новиков,
Христианский подход к пониманию механизма образования психопатологического симптома.
собственно теория здесь -- бред сивой кобылы. вот, например: Психотерапевтические [вероятно, имелись в виду "психопатологические"] симптомы можно классифицировать по трем линиям, которые очень условно называются: шизоидные, невротические (пограничные) и нарциссические проявления. Не останавливаясь подробно на этой классификации, постараюсь изложить динамику и логику развития симптома.
эти люди совершенно дикие. они одинаково не знают ни христианскую аскетику (и вообще патристику), ни психиатрию. и никто ведь в дискуссии после доклада не спросил, где докладчик взял свои представления о "психопатологических симптомах". |
у каментах:
Цитата: | "вот я ж объяснил: "православная психология" -- это прямой наследник "мичуринской биологии" Т.Д. Лысенко (на Креде, в "Осеннем обострении"). сюда же можно отнести "новое учения о языке" Н.Я. Марра, если бы оно не было справделиво раскритиковано тов.Сталиным.
православный человек м.б. кем угодно, хоть даже психологом, но психология бывает либо научная, либо "мичуринская" (как вариант -- "православная").
о "православной психологии" говорят те, кто не может заниматься психологией профессиональной, но хочет считать себя "в науке"." |
|
_________________ Кожнае слова можа быць выкарыстаным супраць цябе
_____________
За кожнае слова трэба адказваць
________
Не ў слове, а ў сіле! |
|
|
|
|
| |
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Часовой пояс: GMT + 4
Страница 3 из 3
Добавить в Избранное
|
|
|
| |