ТАДЕУШ КОНДРУСЕВИЧ: Я ПРОСТО СОЛДАТ ХРИСТА

 

На сайте «Белорусских новостей» 6 декабря прошла онлайн-конференция с архиепископом, митрополитом Минско-Могилевским Тадеушем Кондрусевичем.

***

— Добры дзень! У мяне такое пытанне: ці ведаеце Вы пра кампанію збора подпісаў за змены ў законе «Аб свабодзе сумлення і рэлігійных арганізацыях», па якому шмат святароў розных канфесій пацярпелі і былі высланы,

што зараз ужо собрана больш за 40.000 подпісаў, і што на данны момант каталіцкія святары не тое што не дапамагаюць а проста супрацьдзейнічаюць правядзенню гэтай кампаніі! Як Вы гэта можыце пракаментаваць і це збіраеціся разабрацца ў гэтай сітуацыі. Бо слова Божае кажа «Будзьце адзіны»! На Вас вельмі вялікія спадзяванні, што Вы здолееце падняць беларускі касцел на вышыню! Не расчаруйце ж нас! З божым дабраславеннем! Дзяніс, Менск, den_23@tut.by

— Заклік Хрыста «Будзьце адзіныя!» адносіцца да адзінства хрысьціян. Напэўна, ніякі закон не можа быць дасканалым, бо гэта прадукт чалавечага розуму, і ўсе законы з часам дасканаляцца, у іх уводзяцца папраўкі. Дасканалы толькі Божы Закон.

— Слава Ісусу Хрысту! Ваша Экселенцыя, Маглі б вы распавесьці нам пра Вашае стаўленьне да грэка-каталікоў у Беларусі і магчымасьці палагоджаньня іх кананічнай сытуацыі (устанаўленьне Епархіі і Біскупа, ці Апостальскага адміністратара, ці Экзарха)? Наколькі Вы бачыце сябе ў пазыцыі спрыяць нармалізацыі іх становішча і гатовы лабіраваць іх інтарэсы як у Ватыкане, так і перад Беларускім урадам?
Ігар, Менск, miensk@sbcglobal.net

— Грэка-каталіцкая Царква зьяўляецца часткай Каталіцкага Касьцёлу. На жаль, на ўсходзе часта думаюць, што, калі гаворка ідзе пра Касьцёл, дык маецца на ўвазе лацінскі абрад. Але ў Каталіцкім Касьцёле ёсьць больш чым дваццаць усходніх абрадаў. Сярод іх — і Грэка-каталіцкая Царква. І там, дзе ёсьць вернікі грэка-каталікі, гэтая Царква мае права на сваю бытнасьць.

Наколькі мне вядома, ў Беларусі дзейнічаюць і афіцыйна зарэгістраваныя некалькі парафіяў, ёсьць Апостальскі Візытатар. Ці будзе падвышаны гэты ўзровень, пакуль цяжка сказаць. Да гэтага трэба расьці. Мусіць быць адпаведны ўзровень, адпаведная колькасьць парафіяў і вернікаў. Калі гэта будзе дасягнута¸то Ватыкан, напэўна, нейкім чынам вырашыць гэтае пытаньне. Як прыйдзе час, то і лабіраваньне не спатрэбіцца. Тым больш, што такой зьявы, як лабіраваньне, на маю думку, у Касьцёле ўвогуле быць не можа. Трэба ўсё пакінуць СьвятомуДуху, які вядзе Касьцёл у новыя часы.

— Ці будзе магчымасьць у беларусаў на Гарадзеншчыне маліцца па-беларуску? Ці прычынецеся Вы да гэтай справы?
З павагай, Проста Я., ja84@tut.by

— Гарадзеншчына ці Магілёўшчына — гэта ўсё Беларусь, і Касьцёл тут застаецца беларускім. Наколькі мне вядома, у многіх парафіях Гарадзеншчыны адбываюцца набажэнствы на беларускай мове. І я сам засьведчыў гэта падчас каранацыі абраза Маці Боскай Гудагайскай у ліпені гэтага году, дзе набажэнства і галоўнае казаньне былі па-беларуску. Але там прысутнічалі вернікі літоўцы і палякі, таму трохі было сказана і на іх мовах.

Увядзеньне беларускай мовы ў набажэнствы — гэта працэс, які займае доўгі час, становячы частку беларускай культуры, якая праз гэты працэс узбагачаецца. Не ўсе літургічныя кнігі яшчэ перакладзеныя на беларускую мову, гэта нялёгкая справа. Напрыклад, не перакладзены Катэхізм ці дакументы Другога Ватыканскага Сабору. Для гэтага недастаткова мець добрых перакладчыкаў, яны мусяць быць яшчэ і добрымі тэолягамі. Яшчэ не распрацаваная да канца беларуская тэрміналогія. У мяне вялікі вопыт перакладу на расейскую мову, і я ўжо сутыкаўся з гэтай праблемай.

Але справы йдуць. Магу сказаць, што на мінулым тыдні распачала працу камісія па перакладзе саборных дакументаў. Таксама ўжо перакладзены Кампендыюм Катэхізіса. Так што супольнымі высілкамі ідзем наперад. І я не ў баку ад гэтай справы, буду яе з усіх сіл падтрымліваць. Думаю, што неўзабаве будуць выдадзены па-беларуску катэхітычныя падручнікі для дзяцей, а потым — і дакументы Другога Ватыканскага Сабору.

— Ваша Экселенцыя! Сумесна з Праваслаўнай царквой і некалькімі іншымі хрысьціянскімі дэнамінацыямі Вы падпісалі нядаўна Дэклярацыю сацыяльнага партнёрству ў сфэры ВІЧ-СНІД. Згодна з гэтай Дэклярацыяй у 2009-2011 гг. плануецца стварэньне Межканфэсійнай працоўнай групы і Нацыянальнага міжцаркоўнага савету. Як Вы лічыце, праца гэтых арганізацый будзе зводзіцца да справаў змаганьня са СНІДаМ і падобных таму сацыяльных праэктаў ці гэта будуць ворганы каардынацыі цэркваў навогул па усім аспэктам міжцыркоўных стасункаў, адносін з грамадствам і дзяржавай? Можа нарэшце на гэтым шляху мы дасягнем нейкай агульнахрысьціянскай салідарнасьці ў сумеснай справе нясеньня Эвангельскага сьвятла ў сьвет.
сьвятар БПЦ Аляксандар Шрамко, Мінск, priest.al@churchby.info

— Думаю, гэта найперш будзе датычыць барацьбы са СьНІДам. Але таксама будзе садзейнічаць разьвіцьцю дыялога з іншымі канфесіямі, найперш — з Праваслаўнай Царквой, маючы на ўвазе нашу супольную пазіцыю па асноўных праблемах сучаснага сьвету і перад выклікамі сэкулярызму.

— Ваша Эксцэленцыя!

1) Якім чынам плануецца вырашаць пытанне аб перадачы вернікам Мінскага кляштара бернардзінаў з касцёлам святога Язэпа — помніка архітэктуры барока XVII стагоддзя? Я хацеў бы нагадаць, што на працягу 126 гадоў дзяржава бясплатна карысталася святыняй, пабудаванай на сродкі вернікаў.

2) Якім можа быць унёсак рымска-каталіцкага касцёла на Беларусі ва ўзнаўленне Фары Вітаўта ў Гародні ? Як вядома, улады Гародні падтрымалі ініцыятыву грамадскасці аб неабходнасці ўзнаўлення святыні на яе падмурках.

З павагай, карэспандэнт БелаПАН Марат Гаравы

— 1) Гэтае пытаньне не закрытае. Наколькі мне вядома, у будынку кляштара дагэтуль месьціцца архіў. Мы вядзем перамовы па гэтай праблематыцы. У маім жыцьці мне давялося зыскаць у Беларусі у 1989-91 гадах 97 касьцёлаў, і нямала ў Расеі. Трэба вырашаць праблему на шляху дыялогу і ўзаемнага паразуменьня, бо нельга ж выганяць людзей, якія там працуюць, на вуліцы. Нават з пункту гледжаньня сацыяльнага каталіцкага навучаньня гэта несправядліва.

2) Як справа дойдзе да адбудовы Фары Вітаўта, будзем дапамагаць. Але мне пакуль нічога невядома аб такіх планах.

— Начну с того, что я всё время грежу о Едином, так сказать, христианстве. Без разделения на конфессии. Есть ли вообще шанс, что православная и католическая церкви объединяться, и какие шаги делаются в этом направлении.
С Уважением, Игорь, Минск, Grifin@tut.by

— Христос, зная о том, что произойдет разделение Церкви, в своей священнической молитве просил о единстве, взывая «Да будут все едины!». Это мандат Господа, и мы должны прилагать все усилия для достижения единства. Папа Бенедикт XVI в своей первой речи после избрания сказал, что одним из приоритетов его деятельности является достижение видимого единства христиан. Само дело единства — это дело Святого Духа, мы же должны быть инструментом в его руках. Как говорит пословица, ломать — не строить. Процесс восстановления сломанного — очень длительный. Но на нем видны позитивные сдвиги.

— Пахвалёны Езуз Хрыстус! Меня смутила фотография, где Вы пожимаете руку Милинкевичу. Вы не могли бы прокомментировать: только ли это знак христианской любви или это можно расценивать как одобрение политического курса Милинкевича? От себя скажу, что если костел начнет поддерживать политическую оппозицию, то это сможет поколебать основы веры лично у меня.
Наталья, Минск, moku@inbox.ru

— Уважаемая Наталья! У истинно верующего человека ничто не может поколебать его веры. Буду молиться, чтобы она у Вас всегда оставалась непоколебимой. Согласно католическому учению, Церковь и политическая власть автономны. Подтвердил это также и Папа Бенедикт XVI в своих последних вероучительных документах. Так в своей первой энциклике «Бог есть Любовь» он подчеркивает, что Церковь не имеет никаких намерений подменить собой политическую власть. В обнародованной семь дней тому назад второй энциклике «Спасены в надежде» он напоминает, что Христос не призывал к революции, которую, например, пытался совершить Спартак.

— Ваша Эксцэленцыя, шчыра вiншую Вас з уваходам на беларускую Катэдру! Адкажыце, калi ласка, што, на Ваш погляд, трэба зараз змянiць ва ўзаемных адносiнах дзяржавы i Касцела для ажыццяўлення сумеснай дзейнасцi на карысць беларускага народа?

— Напэўна, у Беларусі Касьцёл мае шэраг нявырашаных праблемаў, у тым ліку недахоп каьсцельных будынкаў. Зразумела, што ўсе іх адным махам не здымеш. Параўноўваючы тое, што было 16 гадоў назад, з сёньняшнім, бачна, што многія праблемы зьнятыя, гэтаксама і ў адносінах дзяржава — Касьцёл. Трэба працягваць гэтую працу. Я прыхільнік вырашаць існуючыя праблемы шляхам дыялогу, які мы зараз і вядзем. Я сустракаюся з высокімі прадстаўнікамі дзяржаўнай улады і мы вядзем канструктыўны дыялог.

— У СМI шмат гаварылася аб магчымасцi падпiсання Канкардата памiж Рэспублiкай Беларусь i Ватыканам. Што зараз робiцца ў гэтым накiрунку з боку дзяржавы i Касцела? Вялiкi дзякуй!
Андрусь, Глыбокае

— Каб мне не задалі гэтае пытаньне, я б зьдзівіўся, бо пра гэта пытаюцца зараз усе журналісты. Канкардат — гэта пагадненьне паміж Ватыканам і нейкай дзяржавай, у нашым выпадку — Беларусьсю. Гэтае пагадненьне замацавала б некаторыя правы і абавязкі як з боку Касьцёлу, гэтак і з боку дзяржавы. Наколькі мне вядома, пакуль на тэрыторыі былога Савецкага Саюзу канкардат падпісаны толькі зь Літвой. Падпісаньню папярэднічае доўгі працэс выпрацоўкі самога дакумента. Не думаю, што гэта можа быць вельмі хутка. Аднак можна, напэўна, думаць аб распрацоўцы нейкага іншага пагадненьня паміж Каталіцкім Касьцёлам і дзяржавай на мясцовым узроўні. Як, напрыклад, было зроблена паміж Праваслаўнай Царквой і дзяржавай. Трэба разумець, што Каталіцкі Касьцёл у сваёй дзейнасьці кіруецца нормамі кананічнага права, якія таксама трэба ўлічваць. Так што на зададзенае пытаньне я магу адказаць пакуль толькі агульнымі словамі.

— Niech bedzie pochwalony Jezus Chrystus! Ekscelencjo, od 10 lat wladze nie daja pozwolenia na budowe kosciola w Augustowku w Grodnie. Rok temu wierni z ksiedzem proboszczem Aleksanderm Szemietem prowadzili strajk glodowy. Wtedy urzednicy na czele z gubernatorem Sawczenka obiecali dac zezwolenie jednak po dzien dzisiejszy wladze nie daly pozwolenia na budowe swiatyni – mowia ze decyzje ma podjac Administracja prezydenta. Czy widzi Ekscelecja jakies sposoby rozwiazania tej sytuacji? Czy cos w tej sprawie zostalo juz zrobione?
Stanilaw Walejczyk, Grodno

— Parafia Augustowek nalezy do diecezji Grodzienskiej i oficjalna odpowiedz na to pytanie moze dac tylko Biskup Grodzienski. O ile ja slyszalem, pozwolenie jest dane. Ale, jak wiadomo, od pozwolenia do rozpoczecia budowy jest dloga droga. Szczegolow napewno moze udzielic proboszcz parafii Augustowek.

— Раз уж вы общаетесь через интернет, то скажите, пожалуйста, в каких вы отношениях с Мировой паутиной, как часто пользуетесь интернетом и с какими целями? И в целом, в каких отношениях католическая церковь с техническим прогрессом? Спасибо.
Андрей С., Витебск

— Я очень рад этому вопросу, потому что с интернетом на «ты». Я ежедневно пользуюсь сетью, прежде всего для получения информации о последних событиях как в жизни Церкви, так и мирового сообщества. И одной из проблем, стоящих перед Католической Церковью в Беларуси, является более интенсивное использование средств массовой коммуникации в деле проповеди Евангелия.

Кстати, уже более 40 лет назад первым документом, который принял Второй Ватиканский Собор, стала Декларация об использовании средств массовой коммуникации в жизни Церкви. А последним документом Иоанна Павла II тоже был документ, касающийся средств массовой коммуникации. Так что Католическая Церковь старается использовать все новейшие достижения технического прогресса.

— Ці плянуеце ствараць уласныя СМІ ў Беларусі?
Pilny, Магілёў, pilny@tut.by

— Ужо зараз Менска-Магілёўская архідыяцэзія выпускае чатыры перыядычныя выданьні — часопісы «Ave Maria», «Наша Вера», «Маленькі рыцар Беззаганнай» (для дзяцей), інфармацыйны бюлетэнь «Каталіцкія навіны». Гродзенская дыяцэзія выдае газету «Слова жыцьця». У Баранавічах выходзіць часопіс «Дыялог». Існуе афіцыйная старонка Каталіцкага Касьцёлу ў Беларусі http://www.catholic.by/. Існуюць таксама шматлікія старонкі дыяцэзій і парафій. У Гродне таксама дзейнічае Каталіцкая відэастудыя. Але будуць і новыя праекты.

— Как вы можете прокомментировать такие факты, как продажа зданий и сооружений, принадлежащих католической и протестантской церкви, под дискотеки и бары (особенно интенсивен этот процесс в Голландии). Отказ США от христианских ценностей и переход к «истинной светской демократии»? Это упадок Костела? Как будет развиваться ситуация дальше и какие шаги будут предприняты?
й, qwe@mail.ru

— Лично я с прискорбием отношусь к продаже церковных зданий. Они должны оставаться домами молитвы. Отказ от христианских ценностей происходит не только в США, в Европе он проявляется еще больше. Одной из величайших проблем, с которой сталкивается Церковь сегодня, — это проблема нарастающей секуляризации, нравственного релятивизма и нередко приобретающего агрессивные формы либерализма. Усилия Церкви в последнее время направлены именно на то, чтобы излечить общество от этих пороков. Здесь необходимы совместные усилия всех христиан, особенно Католической и Православной Церквей, которые имеют очень схожие взгляды на вышеуказанные проблемы.

— Доброго времени суток! Меня интересует такой вопрос. Может ли уважаемый спадар Тадеуш привести несколько удачных, с его точки зрения, примеров художественных фильмов на религиозную тематику (если, конечно, исключить лубочные экранизации Евангелий, снятые на деньги церкви). Видели ли вы «Последнее искушение Христа», «Догму», «Страсти Христовы»?
sokolov

— «Страсти Христовы» смотрел и рекомендовал бы посмотреть всем, особенно в период Великого поста. Удачным считаю и один из последних фильмов — «Великая тишина». Сегодня очень много хороших фильмов на религиозную тематику. Их можно приобрести в наших киосках, которых сегодня уже немало по всей Беларуси.

Наш Костел проводит ежегодный фестиваль христианских фильмов и телепрограмм «Магнификат». Он проходит в июне в Глубоком, но проект «Эхо фестиваля «Магнификат» в течение года потом осуществляется и в других городах Беларуси. В рамках Дней христианской культуры, который впервые пройдет в Минске в рождественский период, будут показаны некоторые из фильмов-призеров фестиваля «Магнификат». Дополнительная информация будет опубликована на сайте http://www.catholic.by/.

— Не так давно «Белорусские новости» писали о колоколе, который уже много лет никому не нужный стоит на крыше жилого дома на пр. Независимости. В том материале настоятель Красного костела говорил, что этот колокол можно было бы использовать для храма, ведь у костела нет колокола. В курсе ли вы этой ситуации и сможете ли поспособствовать тому, чтобы бесхозный колокол передали католической церкви?
без подписи

— Спасибо большое за информацию. Идея интересная, будем работать над этим.

— Спадар,Тадэуш! Падкажыце, калі ласка, калі будзе дабуданава капліца Св. Валянціна ў Смалявічах? Дзякуй!
Яўген, Смалявічы, jauhien.p@gmail.com

— Капліца будуецца, гэта патрабуе інвестыцый і часу. Ад гэтага залежаць і тэрміны яе ўзьвядзеньня.

— Вы через столько лет вернулись в Беларусь. Расскажите о своих впечатлениях, что вам сразу бросилось в глаза, какие перемены вы можете отметить как позитивные, может что-то изменилось не в лучшую сторону? Как оцените нынешнее состояние отношений государства и римско-католической церкви?
Алексей Петрович, Минск

— Вернувшись в Беларусь спустя 16 лет, я увидел Костел твердо стоящий на ногах, с развитыми структурами, с большим количеством белорусских священников и монахинь, с издаваемыми на белорусском языке богословской и литургической литературой и собственными масс-медиа. Мне очень понравилась вовлеченность простых верующих в жизнь Церкви. Это говорит о том, что они чувствуют себя действительно членами Церкви, ответственными за нее, а не сторонними наблюдателями или «болельщиками».

Между Церковью и государством ведется диалог с целью развития отношений. Время выдвигает свои проблемы, которые необходимо решать. Надо помнить, что мы люди, а совершенен только Бог, и Он издает совершенные законы, которых, к сожалению, люди тоже не всегда придерживаются.

— Здравствуйте! Как Вы оцениваете решение властей Речицы о не продлении регистрации для ксендза Гжегожа Худека? Я читал его интервью, из-за которого разгорелся конфликт. Там нет никакой политики... В принципе, о падении нравов говорят в костеле и не только в Беларуси. Возможно, чиновники просто об этом не знают? Как решился этот конфликт?

— Место служения ксендза Гжегожа Худека — Пинская епархия. К сожалению, я не владею полной информацией на эту тему. Рекомендую обратиться в курию Пинской епархии.

— Скажите, как власти объясняют Вам препятствия в строительстве новых костелов в частности в Гродно и Лиде?
С уважением, Виктор Янусик

— Я в Беларуси только месяц, поэтому еще не знаю досконально все проблемы. Тем более, если они не относятся к моей епархии.

— Ваша эксцэленцыя, паважаны ксендз-арцыбiскуп! Склалася сiтуацыя, калi каталiк можа памалiцца па беларуску у Вiльне або Санкт-Пецярбургу але толькi не у сцiплым райцентру Гродзенскай вобл., напрыклад Ашмянах, адкуль я родам. Па маiх назiраннях каталiцызм рызыкуе у Заходней Беларусi ператварыцца у рэлiгiю толькi бабуль, пахаванняу i шлюбау не у апошнюю чаргу з-за гэтай прычыны, што ускосным чынам мае доказ у колькасцi моладзi у вялiкiм касцеле у Ашмянах i у маленькай каплiчцы у Мiнске. Як Вы ставiцеся да гэтай праблемы?
Анатоль, Мiнск, dsv1973@mail.ru

— Я ўжо казаў, што падтрымліваю ўвядзеньне беларускай мовы ў набажэнствы. Не магу да канца пагадзіцца, што каталіцызм у Заходняй Беларусі пераўтвараецца ў рэлігію бабуль. Бо, напрыклад, найбольш пакліканьняў да сьвятарства і манаства — якраз у гэтым рэгіёне. А Гродзенская семінарыя ўжо падрыхтавала каля 160 мясцовых сьвятароў.

— ГДЕ можно обвенчаться православной и католику? И что для этого нужно?
Ирина, Минск, maestrina@mail.ru

— Обратитесь, пожалуйста, к настоятелю любого костела по месту жительства. Сегодня в принципе такое венчание возможно.

— Роўна год назад скончылася галадаўка гарадзенскіх каталікоў, якія патрабавалі дазволу на будаўніцтва новага касцёла. Улады нібыта саступілі і паабяцалі, што будзе дазвол. Мінў год і нічога не змянілася. Будова так і не распачата. Чаму?
Zaleski Ales, zales1977@tut.by

— Я чуў, што дазвол дадзены, аднак Вы разумееце, што ад дазволу да пачатку будаўніцтва — не такі кароткі час. Патрэбны ўзгадненьні праекта, фінансы і шмат чаго іншага.

— Ваша Эксцэленцыя!

Што Касцёл рэкамендуе маладым людзям, якія знаходзяцца на раздарожжы і не ведаюць, да каго далучыцца, таму часам трапляюць у благую кампанію — да наркаманаў, крымінальных злачынцаў, палітычных экстрэмістаў? Калі б Касцёл заняў у пытанні групавой ідэнтыфікацыі моладзі цвёрдую і паслядоўную пастырскую пазіцыю, гэта б дапамагло ўратаваць многія тысячы і тысячы душаў. Ці не варта было б уголас, праз парафіяльных ксяндзоў і ўсімі іншымі сродкамі, парэкамендаваць маладым каталікам ўстрымацца ад уступлення ў арганізацыі, якія знаходзяцца на процілеглых канцах палітычнага спектpа,такія як «Малады фронт» або БРСМ? І чаму няма чыста каталіцкіх моладзевых і дзіцячых арганізацый, якія б дапамагалі як светапогляднай арыентацыі моладзі, так і годнай арганізацыі яе вольнага часу? У мяне чацвёра дзяцей, да экстрэмістаў я іх не пускаю, але на вялікі жаль, і Касцёл ім амаль нічога не прапаноўвае. Для каго мушу іх расціць? Іншыя канфесіі задаліся гэтым пытаннем значна раней за Касцёл»

У дзённіках для школьнікаў, распрацаваных Інстытутам адукацыі, і абаязковых для ўсіх, нейкі ананімны чыноўнік выкрэсліў са спісу святаў усе хрысціянскія святы, нават Божае нараджэнне і Вялікдзень, нягледзячы на іх афіцыйны дзяржаўны статус. Паводле абодвух календароў. І ўставіў на іх месца розныя другарадныя накшталт Дня бібліятэк, дня беларускай навукі і г.д. Як павінны рэагаваць на гэта шараговыя вернікі? І якая пазіцыя Курыі ў гэтым пытанні?
З павагай, Алесь Белы, парафія Найсв. Тройцы (Св. Роха), г. Менск, бацька 4-х дзяцей

— Касьцёл надае вялікую ўвагу гэтым праблемам. Вельмі часта пра выклікі нашага часу гаворыць у сваіх казаньнях Папа Бенедыкт XVI. У сваіх апостальскіх пасланьнях і вельмі часта ў казаньнях я таксама не мінаю гэтай тэмы. Мы выдаем шмат адпаведнай літаратуры. У парафіях ёсьць нямала магчымасьцяў для моладзі — гэта міністранты, хары, катэхітычныя спатканьні, пастаянна прайходзяць адмысловыя імшы для моладзі і сустрэчы, начныя чуваньні, пілігрымкі...

Царква аддзелена ад дзяржавы, і гэта нармальна. Але з другога боку, калі рэлігійнае сьвята зьяўляецца адначасова і дзяржаўным, трэба, каб яно было у кожным сьпісе сьвятаў, у тым ліку і ў дзёньніках. Дзякуй, я буду ўздымаць гэтае пытаньне на сустрэчах з прадстаўнікамі дзяржавы.

— Ці існуюць афіцыйныя стасункі паміж Каталіцкай царквой і Рускай праваслаўнай царквой на Беларусі? У вас, здаецца, мовы агульнай няма — у прамым і пераносным сэнсе... :)
Марына, Мінск

— Нягледзячы на тое, што я зусім нядаўна прыехаў у Беларусь, ужо меў спатканьні з Мітрапалітам Філарэтам. Па-другое, мы разам падпісалі дэкларацыю па супрацоўніцтве ў барацьбе са СНІДам. На маім уступленьні ў пасаду 10 лістапада прысутнічаў прадстаўнік Уладыкі Філарэта — біскуп Серафім. Так што агульная мова ў нас ёсьць — хрысьціянская, і я буду далей намагацца, каб разьвіваць нашы адносіны.

— Недавно был в Соборе Парижской богоматери. Я плохо понимаю французские церковные термины, но в списке мероприятий было одно (12 ноября), связанное с Полоцком. После названия города в скобках стояло Литва. Может, есть смысл проводить просветительскую работу среди коллег, чтобы они знали о нашем существовании?
Д.В., Минск, porosenok1@yandex.ru

— Сейчас очень много говорится об активном участии мирян в жизни Церкви. Это должно проявляться в повседневной жизни. Думаю, что активные миряне-католики могли бы, в том числе посредством интернета, взять на себя эту заботу. А кроме того, следующий раз обязательно пойдите в ризницу собора и скажите об ошибке. Это будет самым лучшим видом просветительской работы.

— И еще один вопрос, если можно. Как вы думаете, белорусские спецслужбы отслеживают вашу деятельность? Как вы к этому относитесь?
Д.В., Минск, porosenok1@yandex.ru

— Я ничего не делаю противозаконного, поэтому даже не задумываюсь об этом.

— Ваша Эксцэленцыя, у мяне больш просьба, чым пытанне. Ведаю, што шмат хто з каталікоў марыць аб з'яўленні ў нашым FM-эфіры каталіцкай хвалі. На колькі я ведаю, слухаюць каталіцкае радыё і у Маскве і Санкт-Пецярбургу. Ці можа быць і ў нас такая радасць?
Дзяніс Салаш, Мінск, Гр-кат. парафія Маці Божай Нястомнай Дапамогі

— Сапраўды, у Маскве і Пецярбургу такія радыёстанцыі слухаюць. Гэта было адно зь вялікіх дасягеньняў касьцёлу ў Расеі. «Радыё Марыя», якое вяшчае з Пецярбургу і мае экуменічны характар, хацела б працаваць і ў Беларусі. Прыкладу свае намаганьні, каб гэта зьдзейсьнілася.

— Высокапрэасвяшчэнны ўладыка! Магчыма Вы памятаеце межканфесійную сустрэчу у Полацкім гарвыканкаме ў 91-м годзе па адносінах да Сафійскага сабору. Тады па выніках сустрэчы праваслаўным быў перададзены Богаяўленскі храм (зараз працуе), рыма-католікам — кінатэатр пад перабудову ў касцёл (зараз працуе), грэка-католікам дадзена ў карыстанне памяшканне пад капліцу, якое пазьней адабралі. Ці лічыце Вы неабходным падтрымліваць структуры грэка-каталіцкай царквы на Беларусі да стварэння іх юрыдычнай адміністрацыі?
Мікола, Полацк, sharach@tut.by

— Я добра памятаю гэта спатканьне. Грэка-каталіцкая Царква — частка Каталіцкага Касьцёлу і мае права на дзейнасьць. Сёньня ёсьць структуры гэтай Царквы ў Беларусі на ўзроўні парафій. Часам грэка-каталікі моляцца і ў некаторых нашых касьцёлах. Што тычыцца стварэньня юрыдычнай структуры, то гэта кампетэнцыя Ватыкана.

— Как вы относитесь к недавним словам митрополита Кирилла (Гундяева) о том, что католические диоцезы в России должны быть снова понижены до статуса апостольских администратур?
Darriuss, Минск, royce80@yandex.ru

— Я глубоко сожалею, что вопрос ставится таким образом. До революции 1917 года в границах нынешней Российской Федерации существовали две епископские кафедры — в Петербурге и Саратове. Хотя номинально епархии назывались Могилевская и Тираспольская. Необходимо вести богословский диалог на тему устройства наших иерархическтих структур. Надеюсь и молюсь о том, чтобы в этом вопросе было достигнуто взаимопонимание и католики России имели полноценные структуры.

— Здравствуйте. Мне интересно:
1. Сколько католических приходов и священников действует на Беларуси?
2. Есть ли в стране католические монастыри?

Спасибо, Glen

— В Беларуси действуют около 500 католических приходов, около 400 священников и несколько монастырей, в том числе в Новогрудке и Браславе.

— Почему католическая церковь осудила цикл романов о Гарри Поттере?
Д.В.

— Не припомню, чтобы Католическая Церковь официально осуждала эти книги. Были личные высказывания иерархов в связи с тем, что они проповедуют идеи религиозного синкретизма, релятивизма, магизма, которые чужды католическому мировоззрению.

— Добрый день! Bonjours! Hello! Hola! Каково ваше отношение к греко-католикам в Беларуси? Подчиняются ли эти приходы вам напрямую? Не собираетесь ли в Витебск?
Vasil Malashenkov, nekto-v@tut.by

— Мое отношение к греко-католикам такое же, как и к католикам латинского обряда. Ибо они — члены нашей Католической Церкви. Напрямую мне их приходы не подчиняются. Они находятся в подчинении Апостольского Визитатора.

А в Витебск с удовольствием приеду в угодное Богу время.

— Добрый день, святой отец! Сейчас в российской прессе муссируется тема о том, что ваш переезд из Москвы в Минск связан с тем, что Ватикан решил пойти на уступки Московскому патриархату православной церкви и заменить «неудобного» им священника на более нейтрального итальянца. Прокомментируйте пожалуйста этот вопрос.
Спасибо, С уважением, Игорь Мельников, Москва

— Мир полон слухов, но никаких документов по этому поводу я не видел. Я уезжал из Беларуси 16 лет назад в Москву и теперь вернулся обратно во имя послушания Святейшему Отцу, в воле которого вижу Волю Бога. В этом случае я — просто солдат Христа: служу там, куда меня направят.

"Белорусские новости"

Рубрыка: